Byl Mohamed pedofil?

01.06.2009 16:39

 

 

Když křesťanský kazatel Runar Sogaard ve svém kázání ve Švédsku prohlásil, že „Mohamed byl zřejmě pomatený pedofil“, neboť jednou z jeho žen byla i devítiletá Áiša, vzedmul tento výrok vlnu protestů švédské muslimské komunity a R.Sogaard musel být po obdržení značného počtu výhrůžek zabití vzat pod policejní ochranu. Na samotné muslimy se však těžko můžeme zlobit, neboť Islám přikazuje potrestat ty, kteří zneuctili Mohameda a v tomto případě byla dotčena jejich víra.

Kritizovat islám nebo Mohameda je problematická záležitost. Muslimové věří, že všechna nařízení a pravidla islámu pochází od Alláha všemohoucího, který ví nejlépe a rozhodně nejsou předmětem diskuse. Zároveň příběhy a výroky ze života Proroka – hadísy a sunna jsou pro ně téměř stejně důležitým zdrojem islámu jako Korán. Také jsou přesvědčeni o tom, že učení islámu je nejaktuálnějším od boha zjeveným odkazem pro tuto dobu.

Dostáváme se tak opět k starému známému problému – jak můžeme chtít po evropských muslimských imigrantech přesvědčených o svatosti Koránu a počínání Proroka Mohameda, aby zavrhli a odsoudili například zásnuby devítiletých dívek, ke kterým často dochází například v turecké muslimské komunitě v Německu? Jak můžeme po muslimech chtít, aby respektovali naše zákony a zavrhli toto počínání jako středověký přežitý zvyk, když Alláh prostřednictvím Proroka vyznačil jinou cestu?

Dokonce i čeští muslimové, z nichž pravděpodobně někteří vystudovali i vysoké školy, v tomto počínání evidentně nevidí nic rozporuplného a neptají se: „Jak je možné, že Mohamed, který tak bedlivě chránil počestnost muslimských žen úzkostlivým zahalením, zákazem hovoru s cizími muži nebo dokonce zákazem vycházení z domu bez svolení manžela, se zároveň oženil s devítiletou (3. třída ZŠ) dívkou? Jak mohl tak výrazně omezit svobodu děvčátka, které sice možná vypadalo na jedenáct let, ale zcela zjevně nebylo psychicky zralé ke svatbě s padesátiletým mužem?“ Následující fatwa opět pochází z oficiálních internetových stránek českých muslimů a vysvětluje, že to je vlastně jen další aspekt moudrosti Proroka Mohameda. Užijte si její nadčasovou moudrost a hlavně hluboký lidský přístup k osobnosti malé dívky:

 

Dr. Fajsal Malawi, předseda evropské rady pro fatwy a výzkum

Otázka:

Proč si Muhammad (nmAž) vzal 'Áišu, když jí bylo teprve devět let?

Odpověď:

Ve jménu Alláha milosrdného slitovného:

Sňatek Posla Alláha (nmAž) s 'Áišou navrhla Chawla bint Hakim. Chtěla, aby se tak posílily svazky mezi Prorokem a jeho nejlepším přítelem Abú Bakrem.

'Áiša už byla zasnoubená s Džubajrem ibn Mutam ibn Adijj. Byla tedy z hlediska ženskosti dospělá a připravená.

Kmen Kurajšovců, který hledal jakoukoliv chybu u Proroka (nmAž), aby proti němu obrátil lidi, vůbec nebyl při ohlášení zásnub překvapen. Považoval to za naprosto normální věc. 'Áiša nebyla jediná dívka své doby, která si vzala muže ve věku svého otce. Například dědeček Proroka Abd al-Muttalib si vzal Hálu, sestřenici Prorokovy matky Amíny, ve stejný den, kdy si jeho syn bral Amínu, která byla stejně stará jako její sestřenice Hála.

'Umar ibn al-Chattáb si vzal dceru 'Alího ibn Abí Táliba, i když byl stejně starý jako její dědeček. 'Umar ibn al-Chattáb také navrhl Abú Bakrovi, že mu dá za ženu svoji dceru Hafsu, přičemž věkový rozdíl mezi Hafsou a Abú Bakrem byl stejný jako věkový rozdíl mezi Prorokem (nmAž) a 'Áišou.

Někteří lidé vůbec nepřihlížejí k rozdílům doby a místa a 1 400 let po tomto sňatku ho začínají zpochybňovat a říkají tomu velký věkový rozdíl nebo sňatek mezi mládím a stářím. Měří podle svých dnešních měřítek, kdy se dívky na Západě většinou vdávají až ve věku kolem 25 let.

Musíme si uvědomit, že v teplých oblastech, jsou dívky vyspělé mnohem dříve, už kolem osmi let. V chladnějších zemích je tento věk vyšší. Ať je tomu, jak chce, Prorok (nmAž) se s 'Áišou neoženil, aby si s ní užíval. Hlavním důvodem bylo posílení vztahů s mužem, kterého měl nejradši. Kromě toho jeho poselství pro něj bylo těžké a potřeboval kolem sebe lidi, kteří by mu pomáhali. Kdyby Prorok (nmAž) toužil po ženách, asi by si užíval ve svém mládí. Když se však podíváme, vidíme, že si vzal čtyřicetiletou Chadídžu, když mu bylo 25 let (Chadídža byla bohatá žena – poznámka KK).

Kdyby také neustále myslel na ženy, asi by nevydržel sám s Chadídžou, ale vzal by si druhou ženu. A koho si vzal po její smrti? Saudu, aby ji utěšil po smrti jejího manžela. Byla to starší žena a neměla žádné půvaby, kterými by přitahovala. To vše ukazuje, že Prorok (nmAž) ve svých manželství hledal především lidskost.

Kromě toho mu sňatek s 'Áišou nabídla Chawla bint Hakim a Prorok (nmAž) mohl jen těžko odmítnout nabídku, aby si vzal svého dceru svého přítele, ke kterému měl velice dobrý vztah. Když 'Áiša přišla do Prorokova domu, Sauda jí přenechala místo první manželky. Sauda byla poslušná Alláhu a horlivá muslimka a dávala pozor na to, aby se její nová spolumanželka cítila dobře. 'Áiša byla věrná manželka a naučila se od Proroka (nmAž) tolik, že zvládla nejvyšší stupně islámského zákonodárství.

Když se Proroka zeptali: „Koho máš na světě nejraději?“ Řekl: „'Áišu“ A když se zeptali: „A mezi muži?“ Řekl: „Jejího otce.“

Prorok (nmAž) si 'Áišu nevzal, aby vyhověl své tělesné vášni, ale aby ukázal vztah k Abú Bakrovi a aby jeho dceru poctil tím, že ji dal místo v domě Proroka (nmAž).

Alláh Všemohoucí ví nejlépe.

 Vzato z: https://eportal.cz/ 

 Následující text byl převzat z webového fóra islam.com, rubrika interfaith:

Fatwa o mufkhaze [tření penisu mezi stehny] dětí

Fatwa číslo [31409] 7/5/1421 Hijri

Všechna chvála budiž pro Alláha samotného a modlitby a mír pro toho, po němž žádný jiný prorok nemůže přijít ---

Mimo to:

Stálý výbor pro akademický výzkum a vydávání fatew posoudilo žádost o náboženský názor poslaný Jeho Blaženosti hlavnímu muftímu uchazečem o radu Abu Abdulláhem Al-Šamerím. Žádost byla referována výboru správní radou starších pod číslem 1809 a byla datována 3/5/1421 Hirji. Text žadatele o náboženský názor:

“Zvyk provádění mufkhazy na malých chlapcích se v poslední době rozšířil obzvláště při slavení svateb. Jaká je náboženská platnost pro toto, když víme, že Posel Alláhův - Alláh ho pozdrav a modli se nad ním – prováděl mufkhazu s Naší Paní Aišou, budiž svěřena do Alláhovy náklonnosti.”

Po studiu Výborem pro vydávání fatew, odpověď je tato:

Uchylování se k takovým nesprávným  činnostem, které přišly do našich zemí skrze pornografické filmy zaslané nevěrci a nepřáteli islámu, není shodné se staletými pravidly islámské výuky. Nicméně pokud se týká Alláhova posla, Alláh ho pozdrav a modli se nad ním, provádějícího mufkhazu na jeho snoubence Aiše: bylo jí šest let a on s ní nemohl mít pohlavní styk, protože byla příliš mladá a tak on, Alláh ho pozdrav a modli se nad ním, jí strčil penis mezi stehna a jemně jím třel. A také posel Alláhuv měl penis nepodobný věřícím.

Na základě toho není dovoleno provádět mufkhazu během svateb, doma a ve školách, protože je příliš nebezpečná. Nechť Alláh prokleje nevěrce, kteří přinesli tuto činnost do našich zemí.

Stálý výbor pro akademický výzkum a vydávání fatew

člen: Bakr bin Abdu Allah Abu Zayed
člen: Salih bin Fawzan Al-Fawzan (náš starý známý – viz článek zde
předseda: Abdul Aziz bin Abdu Allah bin Muhammad Al Al-Sheikh

 

Zdroj: eurabia.cz/   

Obrázek: pravdaoislamu-prorok-a-aisa/

 

—————

Zpět